God middag

Så här torsdagen också kommit till kväll. Här ännu inte hunnit göra dagens promenad, har haft fullt upp med jobb.
 
Passade på att göra middagen klar för både ikväll och till morgondagen, ifall jag inte hinner då.
Det blev en paj av mozzarella med plommontomater tillsammans med saffranslax, ni vet det är gott att använda saffran även utanför jul. Passar bra till fiskrätter.
 
Kalorierna har jag också räknat på, nu när jag lyckats gå ner nästan 7kg sedan innan nya året klingade, då jag började med Viktklubben.
Har aldrig trott på sådana saker, men nu kan jag själv säga att det fungerar och vad som är bäst är att man kan äta allt så länge man håller antalet kalorier man få använda per dag. Givetvis försöker jag laga mat som har mindre kalorier och mättar längre, för då kan man ju äta mer av sånt. Men eftersom jag klarat både nyårsmat och födelsedagskakor så tycker jag det går mycket bra och huvudsaken är ju att jag själv är nöjd. Jag behöver inte banta och det tycker jag om.
 
 
 
 </div
#1 - - Joanna-livet med Aspergers syndrom och Bipolär sjukdom typ 2:

Så gott

Svar: Ja, verkligen. Jag är nöjd. Ha en bra kväll.
Fredsblomman

#2 - - Lars Gustafsson:

Grattis till viktminskningen. Din mat ser så smarrig ut och låter underbar. Älskar lax. Saffran i laxen? Ok litar på dig